Rusza II edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska. Nagroda główna to 10 tysięcy złotych!

2019-02-05 | 09:17

Design by Śliwka Nałęczowska to ogólnopolski konkurs skierowany do grafików, pasjonatów wzornictwa oraz designu, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Ideą projektu jest promowanie twórców i umożliwienie im rozwoju, poprzez zdobywanie doświadczenia, wzbogacenie portfolio, a także wsparcie w postaci nagród finansowych. Marka Śliwka Nałęczowska konsekwentnie wspiera młodych kreatorów, 1 lutego br. wystartowała druga edycja konkursu.

 

Tym razem pasjonaci designu i grafiki mają za zadanie zaprojektować nadruk na puszkę pralin, będący interpretacją hasła „Śliwka Nałęczowska - polski specjał na prezent. Idealny upominek z Polski”. Zgłoszenia można nadsyłać od 1 lutego do 20 marca br. za pośrednictwem strony internetowej www.designbysliwkanaleczowska.pl.

 

Przewodniczącą jury, które oceni nadesłane prace, została aktorka i miłośniczka designu, Małgorzata Socha. W wyborze zwycięzców będą brali udział także m.in. Olka Osadzińska, jedna z najlepszych polskich ilustratorek oraz prof. Ksawery Piwocki, uznany autorytet wśród studentów, dziekan Wydziału Wzornictwa i były rektor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Podobnie jak w pierwszej edycji, na zwycięzców czekają nagrody finansowe i zestawy pralin. Laureat pierwszego miejsca otrzyma 10 000 zł, drugiego – 7 000 zł, a trzeciego – 5 000 zł. Autorzy prac, którzy uplasują się na pozycjach od czwartej do dwunastej, otrzymają kosze Śliwki Nałęczowskiej.

Druga edycja konkursu jest odpowiedzią na olbrzymie zainteresowanie, jakim cieszyła się pierwsza odsłona Design by Śliwka Nałęczowska. Jury pod przewodnictwem Lidii Kality wyłoniło wówczas 10 laureatów. Ponad 1000 nadesłanych zgłoszeń, rozgłos w środowisku twórczym oraz medialnym, zachęciły markę do zorganizowana drugiej edycji projektu.

Tegoroczna edycja konkursu zyskała szerokie wsparcie medialne i PR. Patronat merytoryczny nad konkursem objęły warszawska Akademia Sztuk Pięknych oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Patronem medialnym zostały magazyny GALA i Packaging Polska.